Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Δύο διαφορετικοί κόσμοι βρίσκονται σε σύγκρουση

 

Δύο διαφορετικοί κόσμοι βρίσκονται σε σύγκρουση…


Η πολιτική του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης με αρωγούς εταιρείες, επιχειρηματικά συμφέροντα, υπερεθνικούς οργανισμούς και φίλια ΜΜΕ προσπαθούν να εμπορευματοποιήσουν τη Δημόσια Παιδεία, να διαλύσουν το Δημόσιο σχολείο, να κατατάξουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, να καταργήσουν τις δημοκρατικές λειτουργίες στο εσωτερικό του σχολείου. Το έργο το έχουμε ξαναδεί.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στα τέλη του προηγούμενου μήνα η υπουργός Παιδείας πήρε μέρος σε συνέδριο ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που σκοπός του ήταν «να αναδειχθούν οι τάσεις της Εκπαίδευσης πέρα και πάνω από το στενό σχολικό περιβάλλον, καθώς και ο ισχυρός ρόλος των εταιριών στο νέο παγκόσμιο οικοσύστημα. Το συνέδριο απευθυνόταν και σε στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε νέες εκπαιδευτικές εφαρμογές και προγράμματα.

Να ο ένας κόσμος: Η υπουργός παιδείας, οι ιδιώτες, οι εταιρείες και στελέχη του ΟΟΣΑ.

Από την άλλη πλευρά ο κόσμος της εκπαίδευσης και της εργασίας, που υπερασπίζεται το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, που δίνει μάχη για το παρόν και το μέλλον των μαθητών, που παλεύει για να κατοχυρώσει την εργασία του και τα δημοκρατικά δικαιώματα μέσα κι έξω από το σχολείο.

Οι δικές μας αγωνίες μας και οι δικοί μας αγώνες υπηρετούν το αναφαίρετο, δωρεάν και καθολικό δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση, στο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, υπηρετούν τη διαρκή μάχη για την ισότητα, τη δημοκρατία και την αλληλεγγύη.

 ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ – ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Στα πλαίσια αυτής της σύγκρουσης, στα πλαίσια αυτής της «παθιασμένης μάχης για τη διάσωση του Δημόσιου Σχολείου» (όπως διατύπωσε και η Diane Ravitch), διαφαίνεται η στάση και οι πρακτικές του κάθε πόλου.

Η υπουργός παιδείας με αυταρχισμό, καταστολή, παράνομες εγκυκλίους και τρομοκρατικές πιέσεις, περιδιαβαίνει στις επιτροπές του ΟΟΣΑ και σε συνέδρια επιχειρηματικών συμφερόντων.

Την ίδια ώρα η Διδασκαλική Ομοσπονδία οργανώνει ένα μεγάλο κύκλο δημόσιου διαλόγου, με Πανεπιστημιακούς Δασκάλους, με αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, με συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών, επιτελώντας μια προσπάθεια εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής παρέμβασης του συνδικάτου, που τεκμηριώνει θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου, εξοπλίζει το εκπαιδευτικό κίνημα με επιχειρήματα και διεθνή εμπειρία, αναδεικνύει την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν επιστημονικές ημερίδες/συνέδρια (με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών Δασκάλων από την Ελλάδα και διεθνώς), ερευνητικές καταγραφές και ερωτηματολόγια αποτύπωσης των απόψεων των εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικές εκδόσεις των πρακτικών των ημερίδων, κοινές εκδηλώσεις με εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκούς φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος και του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης, διαφοροποίησης, «αυτονομίας» και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, που αποτελούν καθοριστικά βήματα για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.

ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ από τη ΔΟΕ:

 20 ΜΑΡΤΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ/1 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ/ΗΜΕΡΙΔΑ

«Τα αναλυτικά προγράμματα, ο ρόλος και ο χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου».

https://youtu.be/LBUx01CWwm8

Εισηγητές/τριες:

Κώστας Μάγος, αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Mαρία Σφυρόερα, αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.), του Ε.Κ.Π.Α.

Βασίλης Τσάφος, καθηγητής στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.), του Ε.Κ.Π.Α.

 27 ΜΑΡΤΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 3/ΗΜΕΡΙΔΑ

«Ομαδοσυνεργατικές πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας. Οι προσεγγίσεις σύγχρονων παιδαγωγικών ρευμάτων». Εισηγητής:

Philippe Meirieu, Καθηγητής Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Lumière-Lyon 2, ερευνητής στη φιλοσοφία της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης, δοκιμιογράφος και συγγραφέας.

 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 1/ΕΙΔΙΚΑ/ΗΜΕΡΙΔΑ

«Η ανάγκη ενίσχυσης των θεσμών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  - Κοινωνικές και ιδεολογικές διαστάσεις». Εισηγητές:

James Kauffmann, Ομότιμος Καθηγητής Ειδικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, ερευνητής και συγγραφέας.

Δημήτρης Αναστασίου, Αναπληρωτής Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Southern Illinois.

Σπύρος Σούλης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ειδικής Αγωγής του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 3/ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

«Η συνέλευση της τάξης και η συνεργατική διαχείριση προβλημάτων που παρουσιάζονται στην καθημερινή σχολική πράξη».

15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 6/ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

«Απόψεις των εκπαιδευτικών για τις παρεμβάσεις του ΥΠΑΙΘ στο σχολείο και την εργασία τους»

17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 2/ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ/ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Η εμπειρία των Διαπολιτισμικών Σχολείων

30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 4/ΗΜΕΡΙΔΑ

«Οι ιδέες και οι πρακτικές σύγχρονων παιδαγωγικών ρευμάτων για τις σχέσεις εκπαιδευτικού/μαθητή»

7 ΜΑΪΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 2/ΕΙΔΙΚΑ/ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ   

«Η εμπειρία των Ειδικών σχολείων για τον ρόλο και τη σημασία τους στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»

8 ΜΑΪΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 8/ΗΜΕΡΙΔΑ 

«Μετεκπαίδευση – Επιμόρφωση: Από την ιστορική θεώρηση στη σημερινή πραγματικότητα και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών της πράξης».

 ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ

8 Νοεμβρίου 2021/ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

«Εκπαιδευτικό έργο και επιχειρούμενη αξιολόγηση. Επιστημονικές προσεγγίσεις»

https://www.youtube.com/watch?v=L9dq1MA3yqg&t=2767s

23 Ιανουαρίου 2022/ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

«Η αντίσταση στην αξιολόγηση - εμπορευματοποίηση των σχολείων και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Η εμπειρία από τις Η.Π.Α.»

https://youtu.be/9WL1tosdCs8

13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 2/ΗΜΕΡΙΔΑ

«Σχολική διαρροή και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες»

https://youtu.be/-_8ZO2Iqy08

13 ΜΑΡΤΙΟΥ/ΑΞΟΝΑΣ 1/ΔΗΜΟΤΙΚΑ/ΗΜΕΡΙΔΑ       

«Αναλυτικά Προγράμματα, σχολικά εγχειρίδια και διδακτικό υλικό»

https://youtu.be/kd55INRztKI

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου